Jalgratturina tean, et pean jalakäijatele teed andma:
- ülekäigurajal
- pööret lõpetades
Lisaks sellele olen eriti tähelepanelik õuealal ja kõnniteel mängivate laste suhtes!
Vasak- ja tagasipööre
... on jalgratturi jaoks väga ohtlikud manöövrid. Vasak- ja tagasipööret on jalgratturil kõige ohutum teha jalakäijana mööda ülekäigurada.
Ohtlikud olukorrad
Ainult kiivrist ohutuse tagamiseks ei piisa, liikluses pean alati väga tähelepanelik olema.
Kõige sagedasemad ohud jalgratturi jaoks:
- tee võib olla konarlik, ratturina võin kogemata sõita auku või komistada raudtee- või trammirööpaid ületades;
- möödudes seisvast autost võib ootamatult avaneda auto uks;
- seisvate autode vahelt võib teele ootamatult astuda jalakäija.
Käemärguanded
Autodel on märguannete jaoks tuled. Jalgratturina annan oma tegevusest märku käega.
Teen seda mitte hiljem kui 3 sekundit enne sõidu, manöövri või peatumise alustamist. Käemärguande võin lõpetada vahetult enne sõidu alustamist, manöövrit või peatumist
Sirutades välja parema käe sirgelt õlakõrgusel annan teistele liiklejatele märku, et pööran paremale. Teine võimalus on näidata paremsuuna märguannet vasaku käega, tõstes käe üles küünarnukist kõverdatult.
Image
|
Image
|
Sirutades välja vasaku käe sirgelt õlakõrgusel annan teistele liiklejatele märku, et pööran vasakule. Teine võimalus on näidata vasaksuuna märguannet parema käega, tõstes käe üles küünarnukist kõverdatult.
Image
|
Image
|
Peatumismärguandeks viibutan sirget kätt paar korda üles-alla.
Suunamärguande annan alati enne:
- sõidu alustamist;
- pööret;
- reavahetust;
- takistusest ümberpõiget;
- sõidu lõpetamist.
Peatumismärguande annan enne pidurdamist sõiduteel sõitmise ajal. (Näiteks foor, või ootamatu takistus teel). Kas teadsid, et samu märguandeid kasutavad ka mootorratturid või autojuhid, kui neil suunatuled puuduvad või on rikkis?!